چین: مذاكرات مسكو منطقی و مساعد برگزار شد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، ' لی یو چونگ ' معاون وزیر خارجه چین كه سرپرستی هیات كشورش را در مذاكرات مسكو عهده دار بود، افزود: همین موضوع باعث شد تا طرفین برای گفت و گوهای بیشتر در ماه آینده میلادی در استانبول به توافق برسند.

وی كه اظهاراتش در مطبوعات روز چهارشنبه پكن بازتاب یافت ، با اشاره به كاسته شدن از اختلافات در این دور از گفت و گوها گفت: ایران پیشنهادهایی را در اختیار گروه پنج به علاوه یك قرار داده كه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

' لی ' با اشاره به اینكه اختلاف هایی میان طرفین وجود دارد، اظهارداشت: اما مهم این است كه طرفین برای رسیدن به درك متقابل در تلاش هستند.

معاون وزیر خارجه چین گفت: كارشناسان گروه پنج به علاوه یك و ایران قرار است در اوایل ماه آینده در استانبول درباره جزییات پیشنهادهای تهران بحث و تبادل نظر كنند.

دیپلمات چینی در ادامه سخنان خود، مذاكرات اخیر در مسكو را 'صریح' توصیف و اضافه كرد : همه طرف ها در فضایی واقع بینانه و مصلحت اندیشانه در مسكو گفت و گو كردند و نگرانی های همدیگر را مورد توجه قرار دادند.

وی تاكید كرد: همه باید اختلافات را كاهش داده و زمینه های مشترك را در رایزنی ها دنبال كنند.

این دیپلمات چینی افزود: چین همواره گفت و گو را بهترین گزینه برای حل موضوع هسته ای ایران دانسته و در مسیر حل صلح آمیز مساله گام برخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین در طول مذاكرات مسكو در نشست های خبری روزانه خود بر حمایت پكن از حق ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تاكید كرد.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: سرگرمی , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: